Rubriky
Nezařazené

Veganská strava je skvělá nejen pro hubnutí

Stále více lidí se dává na veganskou stravu. Důvodů, které je k tomu vedou, je několik: otázka etiky a morálky, velká láska ke zvířatům, ekologické smyšlení a v neposlední řadě také zdraví – spousta veganů potvrzuje, že se přechodem na stravu bez živočišných produktů zbavila dlouhodobých zdravotních problémů. Jak je to s veganskou stravou a jejím vlivem na zdraví a figuru?

Veganství a hubnutí

Vegani obvykle bývají štíhlí, nadváha se jich netýká. Částečně to tkví v tom, že se vyhýbají živočišným tukům, které, jak jistě víte, nejsou zrovna zdravé, pokud se to s nimi přehání. Zásadnější ovšem nejspíš je fakt, že si vegani svůj jídelníček hlídají a dopředu promýšlejí, jejich stravování je obvykle racionální. Obědy i svačiny mívají připravené z domova, je pro ně téměř nemožné přijít do fast foodu a vyžadovat něco, co je stoprocentně veganské.

Na druhou stranu se nedá automaticky tvrdit, že když předejdete na veganskou stavu, zhubnete. Je třeba si dávat pozor, abyste to nepřeháněli s tuky a cukry, k čemuž veganská strava vede přílišnou konzumací ovoce, oříšky a semínky. Také je třeba myslet na to, že vliv na hubnutí má z velké části fyzická (ne)aktivita. Jestli se budete celé dny jen válet, veganská strava vás nezachrání.

Vegani a zdraví

Je veganská strava zdravá? Touto otázkou se zabývá kdekdo. Pravda není jednoznačná. Aby byla veganská strava zdraví prospěšná, je důležité jídelníček sestavovat opravdu pečlivě. Není to jen o tom, že vynecháte živočišné produkty. Tělo by tak nedostalo vše, co potřebuje.

Pakliže o jídelníčku skutečně přemýšlíte a sestavujete ho s pomocí tabulek, je veganská strava pro vaše zdraví přínosná. Je to podobně jako s hubnutím. Nejíte, co vás napadne, zaměřujete se na kvalitní potraviny. Začněte se svým jídelníčkem pečlivě zabývat a brzy se budete cítit po všech stránkách lépe.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *