Rubriky
Nezařazené

Jak posílit imunitu na podzim

Podzim je období častých nachlazení. Sotva trochu spadnou venkovní teploty, autobusy jsou plné kašlajících lidí. Kolegové v práci posmrkávají a možná i vám začíná být špatně. Přitom stačí málo, aby se tělo dokázalo běžnému nachlazení ubránit. Přečtěte si tipy, jak posílit imunitu a projděte podzimem bez jediného zakašlání.

Zdravá strava

To, jak se stravujeme, má vliv nejen na hmotnost a tukové polštářky, ale také na psychické rozpoložení a imunitu. Vyvarujte se příliš těžkým mastným pokrmům, omezte také jednoduché cukry. Naopak se zaměřte na to, abyste přijímali všechny potřebné živiny. Strava by měla být bohatá na vitaminy, železo, hořčík, vápník i vlákninu. Zařaďte do jídelníčku co nejvíce ovoce a zeleniny.

Pro imunitu je nejdůležitější vitamin C. V souvislosti s ním vás možná napadne pomeranč. Mnohem více o ovšem dostanete z jablek. To proto, že pocházejí ze zdejších podmínek. Jsou pro naše tělo přirozenější.

Dostatek spánku

Mnoho lidí spánek zanedbává. Snáze se pak vyčerpají, méně se soustředí na práci. Tělo nemá dostatek energie na to, aby se bránilo virům a bakteriím. Jestli chcete být zdravější, hlídejte si, abyste spali dostatečně. Lehněte si raději dříve. Určitě se vyhněte nekonečnému koukání do telefonu.

Pohyb

Zařaďte do života více pohybu. Choďte na procházky nebo si vyberte nějaký sport a pravidelně se mu věnujte. Aktivní lidé jsou nemocní mnohem méně než ti, kteří se všude vozí autem a ve volném čase jen sledují televizi.

Otužujte se

Kdo je otužilý, bývá méně nemocný. Jestli máte ve zvyku sprchovat se horkou vodou, uberte na teplotě. V závěru se vždy krátce osvěžte o něco chladnější vodou, než je vám pohodlné.

Zatočte se stresem

Stres tělu ubírá energii, kterou by mohlo investovat do imunitního systému. Snažte se s ním proto zatočit. Berte život více s humorem a jestli máte více povinností, než jste schopni s klidem zvládat, najděte způsob, jak je omezit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *