Nezařazené

Jakým způsobem ovlivňuje rybaření lidské zdraví?

Rybaření není pouze koníček, kdy si sbalíte rybářské pruty, už to ani není zásadní způsob toho, jak donést jídlo na stůl. Rybaření je vhodné i pro vaše zdraví – tělesné i duševní. Víte, jaké má benefity rybaření pro váš organismus?

I když rybaření není sport jako takový, dá se směle říci, že vyrazit do přírody, vzít si rybářské potřeby a trpělivě čekat na úlovek, je jedním z nejzdravějších koníčků.

Pozitivní dopad rybolovu pro fyzickou kondici

Existuje tolik způsobů lovu, kolik druhů lze chytit. Většina z nich má však několik klíčových věcí společných: jste venku, navíjíte ryby na prut a dost možná si dovezete něco domů k večeři. Může se to zdát málo, ale může to mít skutečný dopad na vaše zdraví. Rybaření je především pobyt na čerstvém vzduchu, už jen příprava rybářských potřeb, než dojdete k rybníku, příprava prutů, navijáků, než nastavíte příposlechy – to vše je fyzická námaha. Sice to není úplně kardio námaha, ale každý pohyb se v dnešním lenivém světě počítá.

Benefit pro vaše plíce

Znáte to, celé dny trávíme v budovách, hodně z nás trpí syndromem nemocných budov, často nás bolí hlava, trápí nás únava a stres. Díky rybaření budete více na čerstvém vzduchu, navíc vzduch u rybníka je plný záporných iontů, je dostatečně vlhký a především není znečištěný jako ve městě. Pobyt na čerstvém vzduchu posiluje imunitní systém, urychluje metabolismus a reguluje váš spánek. I díky odpočinku budete méně ve stresu.

Doplnění vitamínu D

S pobytem v přírodě jsme samozřejmě také více na sluníčku, takže si na háčky chytíme ryby a do zásoby nachytáme i vitamín D. Ten je klíčový pro správnou funkci imunity, ale také urychluje hojení, umožňuje absorbovat vápník, který je nezbytný pro zdraví našich kostí a zubů.

Zdravější stravování

Ryby obsahují nenasycené mastné kyseliny – tzv. omega 3 a 6. Ty jsou důležité pro nejrůznější metabolické pochody v našem těle, zlepšují i zdraví našeho mozku. Určitě výhodu mají rybáři, kteří si mohou zachytat v mořské vodě, ale ani sladkovodní ryby nejsou pozadu s potřebnými živinami pro naše tělo.

Pozivitní vliv na psychiku

Deadliny a stres – to je to, co nás všechny každý den obklopuje. Rybaření je nejen skvělým relaxem, pomáhá i s depresemi, zlepšuje koncentraci (vhodné pro lidí trpící AHDH, či ADD), bojuje proti úzkosti. Dokonce je i vědecky dokázáno, že je vhodné i pro lidi, které trápí posttraumatický stresový syndrom, zde přinese, alespoň krátkodobou úlevu.